Reklamační řád - zákazník (podnikatel)
Reklamační řád společnosti DHARMA DELIGHT s.r.o.
určen zákazníkům - podnikatelům
I.
Tento reklamační řád upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran při reklamaci zboží, služeb a provádění záručních a pozáručních oprav. Smluvními stranami jsou prodávající a kupující (zákazník) jednající v rámci své podnikatelské činnosti.
Reklamační řád se vztahuje na zboží, výrobky a služby (dále jen produkty), zakoupené ve společnosti DHARMA DELIGHT s.r.o. a jejichž reklamace je v souladu s tímto reklamačním řádem. Základní podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení dokladu o nabytí vlastnictví k produktu, tj. faktury nebo dodacího listu, popřípadě uvedení čísel těchto dokladů do reklamačního protokolu.
Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny obchodní případy uzavřené v době platnosti a účinnosti toho reklamačního řádu (např. i smlouva o dílo), pokud nejsou písemně ujednány jiné podmínky.
II.
Kupující musí k reklamaci předložit doklad o nákupu zboží, jehož vady jsou reklamovány. Reklamace musí být uplatněna písemně a je třeba v ní uvést:
Jméno, adresu, IČO/DIČ kupujícího, případně telefonní spojení.
Soupis reklamovaného zboží případně s uvedením výrobních čísel.
Číslo prodejního dokladu.
Datum prodeje a datum zjištění závady.
Veškeré zjištěné závady zboží a další skutečnosti podstatné pro posouzení reklamace.
Prodávající odpovídá za vady, které má věc v okamžiku převzetí, i když se tyto projeví až po převzetí. Kupující je povinen zajistit kontrolu produktů co nejdříve po jejich převzetí, a to do 24 hod.
Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
Poškozením při přepravě – tyto škody je nutno řešit s přepravcem.
Porušením ochranných či záručních pečetí a nálepek, pokud na produktech jsou.
Mechanickým nebo jiným poškozením produktu při používání za jiných podmínek, neodborným použitím nebo použitím k jiným účelům, než je produkt určen, nebo neodbornou montáží produktu.
Neoznámením vad do 48 hodin od jejich zjištění.
Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, na které byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn nebo o nichž, s přihlédnutím k okolnostem, za nichž byla smlouva uzavřena, musel vědět.
Kupující je povinen informovat prodávajícího o reklamaci zboží zákazníkem kupujícího a postupovat v součinnosti s prodávajícím tak, aby náklady na oprávněnou reklamaci zákazníka kupujícího byly co nejmenší.
III.
Oprávněné reklamační opravy jsou odstraňovány na náklad prodávajícího.
V případě neoprávněné reklamace je kupující povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady spojené s vyřízením reklamace (testování produktu, posouzení znalcem, doprava produktu k zákazníkovi, demontáž a montáž apod.).
IV.
Oprávněná reklamace na neúplnost dodávky bude řešena doplněním dodávky nebo dobropisem na nedodané zboží do 60 dnů od podání reklamace, dle uvážení prodávajícího.
Účastníci se dohodli, že vyřízení oprávněné reklamace na vadné balení zboží bude řešeno slevou na zboží, výměnou zboží či obalu, opravou nebo dobropisem do 60 dnů od podání reklamace, dle uvážení prodávajícího.
Účastníci se dohodli, že oprávněná reklamace na vady výrobků se vztahuje pouze k popisu závady uvedené kupujícím. Tato reklamace bude řešena slevou z ceny, opravou nebo výměnou – vše dle uvážení prodávajícího do 60 dnů od převzetí reklamace.
Po vyřízení reklamace bude zákazník do 48 hodin informován a produkt si musí do 48 hodin odvést či požádat o jeho zaslání na své náklady. V opačném případě bude zákazníkovi účtováno skladné ve výši 50 Kč denně.
Reklamované produkty zaslané zákazníkem na náklady prodávajícího (dobírka) nebudou přijaty, pokud toto nebylo písemně dohodnuto s pracovníkem reklamačního oddělení.
Zjistí-li prodávající, že příčinou problému není reklamovaný produkt, ale související zařízení, bude zákazníkovi účtována práce spojená se zjištěním tohoto stavu a pokud dojde k nápravě tohoto stavu, tak i nápravou tohoto stavu.
V.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 11.5.2025 a platí do vydání nového reklamačního řádu.
V Českých Budějovicích, dne 11.5.2025
Schválila:
PhDr. VERONIKA ŽĎÁRSKÝ POSPÍŠILOVÁ, Ph.D.
jednatel